Baigiamasis ilgalaikės kultūrinio ugdymo programos renginys, įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą

Progimnazijos 6c klasės mokiniai vasario – gegužės mėnesiais dalyvavo ilgalaikėje kultūrinio ugdymo programoje „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“, kuri vykdoma pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ programą. 

Mokiniai šios programos dėka stiprino bendradarbiavimo ir atkaklumo gebėjimus, pagilino kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas, siekė pagerinti klasės santykius, mokėsi kūrybiškai spręsti iškilusias problemas, susitarti ir prisiimti atsakomybę už bendrą rezultatą. Visą šį laiką su mokiniais dirbo Kauno miesto kamerinio teatro aktorius ir teatro pedagogas Vytautas Gasiliūnas.

Gegužės 14 dieną 6c klasė pakvietė mokyklos bendruomenę į baigiamąjį ilgalaikės kultūrinio ugdymo programos renginį – savo kūrybos spektaklį „Trumpo metražo filmo „Fėjų pasaka“ filmavimo aikštelės paslaptys“, kuris žiūrovus nustebino originalumu, šiuolaikiškumu, profesionalumu, džiugino darniu 6c klasės mokinių komandiniu darbu ir kūrybiškumu. Spektaklį, kuris vyko vidiniame progimnazijos kiemelyje, pro mokyklos langus stebėjo 1–8 klasių mokiniai, pedagogai, tėvai. Nekantraujame pasidalinti žiūrovų atsiliepimais.

„Klasės tėvų bendruomenė žinojo, kad vaikai kuria, repetuoja, ruošiasi pasirodymui, bet nei vienas negalėjo tiksliai įvardinti, koks bus pasirodymas. O jis labai nustebino. Pirmiausia nustebino pasirinkta erdvė. Veiksmo vieta tapo visai neseniai sutvarkytas vidinis mokyklos kiemas. Tiesa, žiūrovai į jį patekti negalėjo, o veiksmą stebėjo pro mokyklos langus. Susirinkę tėvai, kiti mokyklos moksleiviai, mokytojai, administracija iš skirtingų pusių ir kampų stebėjo, kas vyksta mokyklos kiemelyje. Po pasirodymo tėvai dar ilgai dalinosi įspūdžiais, kalbėjo, kad tokių projektų reikia, kad vaikai išdrąsėtų, labiau savimi pasitikėtų, išmoktų dirbti komandoje, susivienytų bendram tikslui. Savo vaikus pamatėme dar nematytuose vaidmenyse. Vieni kūrė istoriją pasirodymui, kiti tapo spektaklio režisieriais, aktoriais, operatoriais, garso ir šviesų specialistais, grimeriais, kostiumų dailininkais. Po pasirodymo mama Raminta teigė: „Vaikų parodytas performansas buvo labai įdomus. Kiekvienas vaikas turėjo savo vaidmenį. Smagu buvo žiūrėti, kai vaidino ir dirbo dėl bendro tikslo. Tai parodo, kad vienas, be savo komandos, nieko nepadarysi. Tik visi kartu gali sukurti puikų reginį!“. Gražiausi klasės tėvų žodžiai buvo skirti ir projekto autoriui – aktoriui ir teatro pedagogui Vytautui Gasiliūnui. „Didelė dovana vaikams dirbti su tikru menininku. Manome, kad tokie projektai augina jauną žmogų ir skatina tobulėti. Norėtume, kad tokių projektų būtų dar daugiau“, – antrino kiti tėvai.“  (6c klasės tėvelių bendruomenė)

6c klasės mokinių nuomonė apie programą ir įgytą patirtį: „Ši veikla pamokė, kad viskam reikia įdėti daug pastangų“, „Smagu buvo bendradarbiauti su klasiokais. Nauda buvo pasimokyti dirbti kartu“, „Smagu buvo bendradarbiauti ir vaidinti. Norėčiau dar tokių projektų, nes daugiau pradėjau bendrauti su klasės berniukais ir mergaitėm“, „Šis projektas geras, nes tapome draugiškesni“, „Pažinau daugiau save ir savo emocijas, daugiau su draugais bendradarbiavome. Patiko kiemelis“, „Nauda, kad susipažinau su aktoriaus profesija. Aš norėčiau dar kartą turėti tokių pamokų. Buvo linksma“, „Tobulėjo meniško vaidinimo įgūdžiai, improvizacija“ ir kt.

6c klasės auklėtoja taip pat dalinasi savo įspūdžiais: „Nemačiau repeticijų, tik iš vaikų pasakojimų žinojau, kad užsiėmimų metu daug kalbama apie tarpusavio santykius, žaidžiami bendradarbiavimo žaidimai, kad pasidalino vaidmenimis, kuria spektaklį. Buvo labai smalsu pamatyti galutinį produktą. Nustebino, kaip vaikai spektaklyje vaidina tikrą filmo filmavimą. Vaikai jautėsi laisvi kiemelio erdvėje ir jiems patiko tai, ką jie darė. Įdomu buvo stebėti, kaip vaikai bendradarbiavo, nesijautė įtampos ir jaudulio. Nebuvo jiems labai dėl ko nerimauti, juk nepavykusias scenas galima buvo pakartoti (toks sumanymas). Draugišką šypseną mačiau šalia stovėjusių ir stebėjusių vaidinimą mokytojų veiduose: įdomu, kažkas netikėta, kitaip ir vaikai – šaunuoliai.“

Ilgalaikė kultūrinio ugdymo programa „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“ finansuojamas #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją pateikė 6c klasės auklėtoja Jūratė Stankaitienė ir pavaduotoja ugdymui Jurgita Skamaročienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas